Pentru informații și detalii cu privire la activitatea Serviciului Public, ne puteți contacta la adresa de E-mail sau folosind formularul de contact de mai jos.
Potrivit art.5 din O.G. nr. 87/2001, serviciul public locale de evidenţă a persoanelor are următoarele atribuţii principale:
• Întocmeste, ţine evidenţa şi eliberează certificatele de stare civilă.
• Înregistrează actele şi faptele de stare civilă, precum şi menţiunile şi modificările statutului civil, domiciliului şi reşedinţei persoanei, în condiţiile legii.
• Întocmeste şi păstrează registrele de stare civilă, în condiţiile legii.
• Întocmeste, completează, rectifică, anulează sau reconstituie actele de stare civilă şi orice menţiuni efectuate pe actele de stare civilă, în condiţiile legii.
• Actualizează, utilizează şi valorifică Registrul local de evidenţă a persoanei, care onţine datele de identificare şi adresele cetăţenilor care au domiciliul în raza de competenţă teritorială a serviciului public comunitar respectiv.
• Furnizează, în condiţiile legii, datele de identificare şi de adresă ale persoanei către autorităţiile şi instituţiile publice centrale, judeţene şi locale, agenţii economici şi către cetăţeni.
• Furnizează, în cadrul Sistemului naţional informatic de evidenţă a populaţiei, date necesare pentru actualizarea Registrului permanent de evidenţă a populaţiei.
• Întocmeste listele electorale permanente.
• Constată contravenţii şi aplică sanţiuni, în condiţiile legii.
• Primeste, în sistem de ghişeu unic, cererile şi documentele necesare în vederea eliberării cărţilor de identitate, cărţilor de alegător, paşapoartele simple, permiselor de conducere, certificatelor de înmatriculare şi a plăcilor cu numere de înmatriculare a autovehiculelor şi le înainteză serviciilor publice comunitare judeţene de evidenţă a persoanelor,serviciilor publice comunitarepentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor ,respectiv serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatricularea a vehiculelor;
• Primeste de la serviciile publice comunitare competente cărţile de identitate,cărtile de alegător, paşapoartele simple ,permisele de conducere,certificatele de înmatriculare a autovehiculelor şi plăcile cu numere de înmatriculare a vehiculelor pe care le elibereză solicitanţilor;
• Ţine registrele de evidenţă pentru fiecare categorie de documente eliberate.